Spazio Mostre ‘I. Battistella’ Giardino AgoràSan Donà di Piave | Venezia,Italy
9 - 24 novembre 2024
Musei Civici Sandonatesi
Participating Artists:
Andrew Borowiec
Alena Grom
Ian Howorth
Kazuaki Koseki
Curator:
Francesco Finotto
N.E.S.W.
BEYOND THE WALL Between awe and hope
Four photographers from around the world tell the story of our time. Four authors, four styles, four views on the changing world. This is not a contest. Following the N.E.S.W. format, four authors have been invited to show a view of the world that goes beyond the contingent, the reportage, the chronicle, in order to portray the fears, anxieties and hopes aroused by change, sometimes sudden and violent, sometimes slow and sharp. Photography, like mathematics, aspires to talk about reality, and to do so it knows that what it shows can never be complete and at the same time free of contradictions. When it aspires to become a pure art, devoid of inconsistencies, contrasts, photo- graphy becomes self-referential and mute, it no longer speaks of anything. White, like the screens of Hiroshi Sugimoto's cinematographs, made dazzling by the flow of light captured through the shutter kept open for the entire duration of the films, or like the International Klein Blue, the point of arrival of a research on color that from being a means of expression has become the very object of research: a mixture of pigment and resin to obtain a monochrome, a very intense, liquid and velvety shade of ultrama- rine blue where, however, the presumed synthesis of sky and earth is identified with the references 0, 47, 167 in the RGB and 286C in the Pantone catalogue.
We wanted to capture many things together, without worrying about coherence. We followed the color, poems, indirect glances at world events, even the most violent and brutal. A photo captures a moment and turns it into a visual story that lasts forever. We know that the meaning of photos changes in relation to the context in which they are used, like the undefined terms in non-Euclidean geometry that acquire meaning only from the set of propositions in which they appear. Therefore, we sought four distinct voices, but united by a common mission: to investigate the complexities of the human condition through images that evoke emotions, reflections and dreams.
For the third year in a row, with the project N.E.S.W. Beyond the Wall culturaincorso in collaboration with the Musei Civici Sandonatesi brings together in the I. Battistella exhibition hall in San Donà di Piave (Venice), which has now become a point of reference for art photography, four different gazes on the world, four masters of inter- national photography, choosing four ways of recounting decline and promise, despair and rebirth, nostalgia and trust, awe and hope. The aim is not only to explore the diver- sity of human experiences, but also to restore the complexity of the emotions they evoke. At a time when reality can seem overwhelming, this exhibition reminds us that beauty and poetry can always emerge, even from the most unexpected spaces.
壁の向こう側 畏敬と希望の間
世界中の 4 人の写真家が、私たちの時代の物語を語ります。4 人の作家、4 つのスタイル、変化する世界に対する 4 つの視点。これはコンテストではありません。N.E.S.W. の形式に従い、4 人の作家が、偶然、ルポ、年代記を超えた世界の見方を示し、時には突然で激しく、時にはゆっくりと鋭く変化する変化によって引き起こされる恐怖、不安、希望を描写するよう依頼されました。写真は、数学のように、現実について語ることを目指しており、そのためには、写真が示すものが完全で矛盾のないものであることはあり得ないことを知っています。矛盾やコントラストのない純粋な芸術になることを目指すと、写真は自己言及的で沈黙し、もはや何も語らなくなります。白は、杉本博司の映画撮影時のスクリーンのように、映画の上映中ずっと開いたままのシャッターを通して捉えられた光の流れによって眩しいものとなり、あるいは、表現の手段から研究そのものとなった色彩研究の到達点であるインターナショナル・クライン・ブルーのように、顔料と樹脂を混ぜてモノクロームを得る、非常に強烈で流動的でベルベットのようなウルトラマリンブルーの色合い。しかし、空と大地の想定される合成は、RGBの0、47、167、およびパントンカタログの286Cの参照番号で識別されます。
私たちは、一貫性を気にすることなく、多くのものを一緒に捉えたいと考えました。色、詩、世界の出来事への間接的な視線、最も暴力的で残酷なものまでも追いかけました。写真は瞬間を捉え、それを永遠に続く視覚的な物語に変えます。写真の意味は、それが使用される文脈に応じて変化することがわかっています。非ユークリッド幾何学における定義されていない用語が、その用語が出現する命題の集合からのみ意味を獲得するのと同じです。そのため、私たちは、感情、反省、夢を呼び起こす画像を通じて人間の状態の複雑さを調査するという共通の使命で結ばれた、4つの異なる声を求めました。
3年連続で、N.E.S.W. Beyond the Wall culturaincorsoプロジェクトでは、サンドナテージ市立美術館と共同で、サン・ドナ・ディ・ピアーヴェ(ヴェネツィア)のI.バッティステッラ展示ホール(現在では芸術写真の基準点となっている)に、世界に対する4つの異なる視線、国際的な写真の巨匠4人が、衰退と希望、絶望と再生、郷愁と信頼、畏敬と希望を語る4つの方法を選びながら集まります。目的は、人間の経験の多様性を探求するだけでなく、それらが呼び起こす感情の複雑さを復元することです。現実が圧倒的に感じられるこの時代に、この展覧会は、最も予期せぬ場所からでも、美と詩は常に出現するということを私たちに思い出させてくれます。
N.E.S.W.
For the third year in a row, with the project N.E.S.W. Beyond the Wall